Co je to upselling
Upselling je jednou z nejlepších metod
zvyšování prodeje, a tudíž i vašich tržeb. Nevyžaduje žádné rozsáhlé úsilí a je
velice efektivní. Skoro jako práce s akčními nabídkami. Slevy, ale nastavujte s rozumem.
Základní
strategií upsellingu je prodat lepší verzi základního produktu. Například, pokud chce zákazník malý hamburger, tak se ho při upsellingu
zeptáte na větší variantu za lepší cenu a podobně.
Upselling se ale liší při přímém kontaktu se zákazníkem a při online objednávání. V podniku potřebujete na zvýšení prodeje motivované lidi a v onlinu zase spolehlivý online objednávkový systém, pro který není upselling sprosté slovo. Máme pro vás tipy, jak na upselling v místě prodeje i na internetu.
Upselling v místě prodeje
Jak jsme se už zmínili, v podniku
upselling stojí a padá na lidech. S těmito 5 body to zvládne každý váš
zaměstnanec.
- Entusiasmus – dejte vašim lidem důvod, proč se při přijímání objednávek a obsluhování hosta věnovat upsellingu. Člověk bez nadšení jenom těžce prodá něco navíc.
- Upselling nejvýnosnějších
položek – ne, kuřecí křídla to nebudou, tam jsou
totiž vstupní náklady docela vysoké. Spočítejte si proto, které pokrmy mají největší profit. A to ve všech kategoriích. Právě ty totiž stojí za upselling,
protože vám přinesou nejvíce zisku. Informujte své zaměstnance o tom,
které položky jsou nejvýnosnější, aby věděli, co se vyplatí tlačit.
TIP
Jak poznat nejvýnosnější položku na menu
Pokrm, který nemá vysoké náklady na výrobu, a díky tomu je prodej této položky
velice výnosný.
- Položky navíc – chcete navíc kečup, kukuřici…? To je snad nejzákladnější
technika upsellingu, sáhněte ale také po dalších příkladech, za které si
můžete účtovat něco navíc. Například, pokud prodáváte hamburgery, zkuste zákazníkům nabídnout smažené vajíčko
navrch. Je samotné to pravděpodobně nenapadne, a třeba vaši nabídku
přijmou.
- Dezert domů – tento tip se vám bude líbit. Hodně lidí je po obědě nebo večeři zkrátka
moc plných, aby měli místo ještě na sladkou tečku. Zkuste jim tedy
nabídnout dezert domů. Lákavá myšlenka, se kterou se lehce ztotožní.
- Zeptejte se na
jejich oblíbené pití – tato praxe je snad
zázračná. Zkuste se zákazníkem při objednávání hodit řeč o oblíbeném pivu,
víně, anebo limonádě. Že miluje domácí limonády? Tak to je náhodička, my
máme čerstvou zázvorovou limonádu, která je fakt úžasná. A máte ho
v kapse.
Upselling při online objednávkách
Tady to bude chtít trochu synergie
s vaším online objednávkovým systémem. Ale v Adaptee Gastro tohle
všechno nastavit umíme. A máme i další marketingové nápady pro vaši restauraci.
1.
Vyberte při objednávání ty správné doplňkové produkty
Zákazník si objednal pizzu a vy mu k ní
doporučíte doplňující produkt. Pokud k pizze nabídnete kečup navíc, tak ho
asi nepotěšíte. Zkuste klasiku jako kukuřici, salám…
Díky rozumné nabídce máte větší
pravděpodobnost, že se zákazník chytne, na rozdíl od náhodného doporučení
produktu.
2. Nabídněte
vylepšení
V košíku má zákazník malý klasický hamburger a váš online objednávkový systém
mu nabídne na výběr i větší velikosti případné kombo balení dvou malých
klasických hamburgerů. Co když nebude jeden stačit?
3. Rozvoz
zdarma
Právě tento argument mnohé přesvědčí, že si mají
objednat u vás. V Adaptee Gastro si můžete nastavit hodiny, kdy tato akce
platí. Díky tomu podpoříte prodeje v méně vytížených částech dne.
Dobře zvládnutý upselling může zvýšit obrat až o 43 %. Jak říkal Steve Jobs: „Lidé neví, co chtějí, dokud jim to neukážete."
Tip na
konec: Mnoho možností může zákazníka naopak
paralyzovat, a tak to s upsellingem nepřehánějte. Když jednu nabídku odmítne,
netlačte na něho.